Jag är i Kalifornien, där jag installerade detta och stäms för vårdslöshet när min X klev av golvet, genom gipset och föll 18 fot/bröt hennes fotled. Inget försäkringsskydd eftersom vi båda är försäkrade på försäkringen.
När du slutat skratta kan jag använda några förslag och riktningar.
NÅGRA FÖRSLAG ÄR UPPSATT!
vindsvårigheter
Medlem
Medlem # 11295
postat 17 november 2002 11:40
Jag installerade plywoodgolv på min vind, och efter att jag togs bort från mitt hem efter service för upplösning (skilsmässa) mitt X var där uppe och klev av golvet, föll 18 fot och bröt henne vrist. Gissa vad, jag stäms nu för vårdslöshet och säger att jag misslyckades med att installera lämpliga räcken/räcken för att hämma hennes fall. Ja, jag är i den underbara och lyxiga delstaten Kalifornien.
Finns det någon kod eller säkerhetskrav av detta slag som är kända för ett vindområde? Jag har sökt mycket och kan inte hitta några listade.
När du slutat skratta, vänligen ge kommentarer, hjälp om du kan.
Tack,
Från norra Kalifornien | Registrerad: nov 2002 | IP: Loggad
Dennis H N.J.
Medlem
Medlem # 4877
postat 17 november 2002 20:59
Jag tror inte att hon har ett ben att stå på! Inget illa menat!!
Från Berkeley Hts. N.J. | Registrerad: mar 2002 | IP: Loggad
vindsvårigheter
Medlem
Medlem # 11295
postat 17 november 2002 23:18
Bra!
Någon annan?
Från norra Kalifornien | Registrerad: nov 2002 | IP: Loggad
Bob Fleming
Moderator
Medlem # 4
postat 18 november 2002 01:22
Några tankar om vad de är värda:
Om det finns en permanent trappa till vinden, fast på plats, kan vinden anses vara en andra berättelse. Men eftersom det inte slutfördes av byggaren, skulle det troligtvis inte hålla vatten. I värsta fall kan det kallas ett oavslutat bonusrum.
Om den enda åtkomsten är med en neddragbar trappa eller en stege genom en rulle, så är det absolut inte ett färdigt bostadsutrymme; strikt vindförvaring. Vet inte om några koder som skulle gälla i så fall.
Från Santa Ana, CA, USA | Registrerad: juni 2001 | IP: Loggad
oregistrerad
postat 18 november 2002 11:07
jaja... och folk frågar mig varför jag inte ska gifta mig...
IP: Loggad
oregistrerad
postat 18 november 2002 12:16
Har hon ett träben nu?
IP: Loggad
vindsvårigheter
Medlem
Medlem # 11295
postat 18 november 2002 15:19
Inget träben, men alltid ett stenhjärta.
Detta var specifikt en oavslutad vind, som endast kan nås via stege genom en lucka för garderober i sovrummet.
När jag genomförde flera internetsökningar har jag hittat massor av information och artiklar om vindsgolv för förvaring. Flera listråd ger råd om 4 X 8 ark plywoodgolv som läggs ovanpå balkar för terrassmaterial på vinden, tillsammans med neddragbara trappor. En annan produkt från Racor som heter Attic Tracks visar installationen av 2 X 2 plastrutor ovanpå bjälken för förvaring eller en vindsbana.
Inte en av dessa platser eller instruktioner nämner behovet av räcken, eller ens en försiktighet.
Mitt mål är att visa att det inte var någon vårdslöshet från min sida, eftersom vårdslöshet definieras juridiskt som när en person inte uppträder som den vanliga "vanliga rimliga personen".
Om andra känner till böcker, planeringsinstruktioner eller webbplatser som visar denna typ av projekt, kan jag använda all hjälp jag kan få för att visa att detta är ganska vanligt förfarande för husägare/DIY -arbete.
Tack!
(ps: Skämt är också bra)
Från norra Kalifornien | Registrerad: nov 2002 | IP: Loggad
oregistrerad
postat 18 november 2002 15:22
bodde du inte också där och gick runt på plywood utan problem. verkar som en vanlig normal människa...
IP: Loggad
oregistrerad
postat 18 november 2002 17:01
... och någon stämde MCDONALDS för att ha bränt munnen på kaffe och vann stort.
Gissa.
Oavsett hur rätt du har har hon en chans att vinna eftersom det är en del av det sjuka samhälle vi lever i. Alla vill klandra alla andra för sin egen okunnighet och ingen vill ta något ansvar för sig själv. Det är alltid någon annans fel.
Jag kommer ALDRIG att förstå varför domare anser dessa löjliga stämningar. Varje domare som gör det borde avskedas. Vi betalar alla för det och skäms över alla dem som godkänner det.
De kanske kan beröva dig dina pengar, men låt dem ALDRIG beröva din frid.
Synd att en mus inte bett henne där uppe.
IP: Loggad
Bob Fleming
Moderator
Medlem # 4
postat 18 november 2002 23:17
Vind: Jag tycker att du är ok eftersom jag har sett många vindar i min karriär som har plywood lagt ovanför reglarna, och ingenting alls för en räcke. Vanligtvis inget utrymme för en räcke.
Lycka till med advokaterna!
Från Santa Ana, CA, USA | Registrerad: juni 2001 | IP: Loggad
vindsvårigheter
Medlem
Medlem # 11295
postat 19 november 2002 12:48
Fler detaljer har lärt sig:
Idag tog jag kontakt med en lokal entreprenör som installerar neddragbara vindstrappor och upp till 4 ark plywood för vindförvaring som ett paket, som annonseras i lokaltidningen. Han konstaterar att projektet inte är ett tillåtet krav, och därför gäller inte UBC (kod). I över 1000 installationer av denna typ har han aldrig installerat räcken. Jag hoppas få tillgång till bostaden, som nu ägs av någon annan, för att få den här killen att göra en inspektion och skriva en rapport om vindprojektet.
Mer om vinden jag gjorde jobbet på: Detta var ett mycket stort anpassat hem. Vindsutrymmet var 16 fot högt på toppen, ett massivt område med 12 "tjocka massiva balkar. Jag lade ner plywood i ett område på cirka 200 kvm. med. total. Det fanns naturliga hinder på 3 sidor av plattformen. Jag önskar bara nu att jag hade kört en 2 X 4 över den öppna sidan.
Eventuella ytterligare kommentarer eller förslag uppskattas.
Från norra Kalifornien | Registrerad: nov 2002 | IP: Loggad
Bara Bill
Medlem
Medlem # 3673
postat 19 november 2002 06:56
Det spelar ingen roll om hon vinner fallet eller förlorar, det kommer att kosta dig tid och pengar så hon vinner. Det är den värsta kommentaren om vårt samhälle nuförtiden. Räkna med att hon medvetet och avsiktligt skadar ditt hus.
Från Wilmington, Delaware | Registrerad: jan 2002 | IP: Loggad
oregistrerad
postat 19 november 2002 08:58
ingen vinner på dessa saker... utom advokaterna... alla tillgängliga pengar som skulle vara fördelaktiga för någon av parterna går förlorade i advokatkostnaderna ...
Jag håller med Frans första svar...
IP: Loggad
vindsvårigheter
Medlem
Medlem # 11295
postat 19 november 2002 10:27
Killar,
Jag kan berätta historier du inte skulle tro om familjerättssystemet i Kalifornien. Jag har varit tvungen att försvara mig mot 4 advokater nu i det fallet, plus ett överklagande som hon väckte, nu pågående, och sedan detta personskadefall. Jag är i Pro Per (försvarar mig) eftersom hon har slut på pengar. Två dagar före jul kommer jag att vara i rätten och slåss om vårdnaden om mina två unga barn.
Även om jag håller med om alla dina kommentarer, låt oss inte tappa bort det faktum att det jag verkligen behöver är dina förslag och råd om hur du kan bekämpa vårdslöshetskravet.
Behåll gärna förslagen när det gäller vindprojektet.
Tack,
Från norra Kalifornien | Registrerad: nov 2002 | IP: Loggad
vindsvåningar, här i Dupage County i norra IL. det finns minimikrav om du har neddragningstrappor installerade. Jag har också ett hus med en enorm vind. Jag sa till byggmästaren att jag ville dra nerför trappor så att jag kunde använda vinden som förvaring. Han informerade mig om att jag skulle behöva öka storleken på mina reglar. Länet har beslutat att alla som installerar neddragningstrappor kommer att använda området för lagring, vilket kräver mer stöd.
Det här låter så hemskt. Jag är ledsen och hoppas att allt löste sig! Vad heter entreprenören som specialiserat sig på detta? Jag är i Santa Ana och vill ha den här typen av hjälp på min vind.